Sum Covered Tu Tak Perlulah Tinggi Sangat, Bukan Saya Dapat Pun…

takaful hibah
Jom Hibahkan Takaful Anda Kepada Waris Anda.

Sum Covered Tu Tak Perlulah Tinggi Sangat, Bukan Saya Dapat Pun…

 
“Pampasan kematian tu tak payah lah tinggi-tinggi. Bukan saya dapat pun. Dah mati nanti orang dok berebut harta saya”
 
Sebenarnya.. ramai yang tak sedar, bila diterangkan pun kurang kefahaman..
 
Meh admin nak share sikit.. admin share dengan penuh kasih sayang agar lebih ramai yang faham 🤗
 
Dalam sijil takaful hayat.. pampasan kematian bukan hanya dibayar bila orang yang dilindungi meninggal dunia. Di bawah benefit yang sama, pampasan juga akan dibayar sekiranya orang yang dilindungi disahkan HILANG UPAYA KEKAL KESELURUHAN.
 
Kalau meninggal, pampasan tu boleh tolong bayar hutang piutang, boleh buat anak-anak meneruskan hidup, boleh buat sedekah ataupun boleh diguna pakai untuk kos pengurusan harta pusaka korang nanti. 

Kalau tak ada sangat sesapa nak dibagi duit tu, bagi kat admin ejen ni pun boleh 😂😂 … ataupun boleh serahkan pada baitulmal..😇
 
Tapi…Kalau sakit terlantar tak mati-mati?  Terkebil-kebil mata. Itu je yang mampu…

Jangan kata nak kerja… nak makan pun kene orang suap, nak buang air kena orang pakaikan pampers… macam mana? 
 
Itu lah pentingnya pampasan hilang upaya kekal keseluruhan. Nak beli pampers orang tua bukan murah. Nak beli susu khas, nak beli suppliment bagi tambah tenaga sebab tak lalu makan, nak beli katil orang sakit, macam-macamlah nak dibeli. 

Lepas tu kalau perlu bayar jururawat datang rumah. Orang yang jaga kita tu pun silap-silap kene berhenti kerja sebab nak jaga kita. 
 
Tinggi kosnya. Tapi income dah tak ada… mana nak dapat duit?

Melainkan kita berharta seperti Ismet Ghulam Raja..😄😁
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

Borang Quotation

(nombor yang boleh whatsapp & call)

What is 7+4?

What is 7+4?

Visits: 10

Didedahkan! Mengapa Ramai Masyarakat Malaysia Membeli Pelan Pengganti Pendapatan.

hutang, debt, famili
Hutang yang ditinggalkan?

Didedahkan! Mengapa Ramai Masyarakat Malaysia Membeli Pelan Pengganti Pendapatan.

Utusan Malaysia: Orang ramai membeli Pelan Pengganti Pendapatan kerana berbagai sebab. Berikut adalah beberapa contoh mengapa orang ramai daripada berbagai lapisan masyarakat membeli Pelan Pengganti Pendapatan:-

Pemandu teksi yang menampung sara hidup keluarganya:
“Saya telah bekerja sebagai pemandu teksi selama sepuluh tahun.”

“Saya sudah lama terfikir hendak membeli Pelan Pengganti Pendapatan tetapi tidak berbuat demikian sehingga saya ditimpa kemalangan dan tidak dapat bekerja selama beberapa minggu.”

“Pendapatan saya tidak tetap. Saya akan hanya mempunyai pendapatan sekiranya saya bekerja. Jika saya sakit atau ditimpa kemalangan dan terpaksa pula masuk ke hospital, saya tidak dapat mencari nafkah. Saya mempunyai tiga orang anak yang masih kecil dan isteri saya pula tidak bekerja.”

“Semasa saya sakit dan tidak bekerja, saya berasa amat bimbang akan nasib anak-anak dan isteri sekiranya saya meninggal dunia.”

“Ini membuatkan saya sedar betapa pentingnya Pelan Pengganti Pendapatan untuk melindungi keluarga sekiranya berlaku sesuatu terhadap diri saya.”

Seorang guru yang menjaga ibunya:
“Saya masih bujang dan telah mengajar selama lima tahun. Saya tidak mempunyai tanggungan lain kecuali ibu saya yang berumur lima puluh tahun.”

“Sebagai memenuhi tanggungjawab seorang anak, saya telah membeli Pelan Pengganti Pendapatan dan menamakan ibu sebagai penama. Sekiranya saya ditimpa kemalangan dan meninggal dunia, wang daripada Pelan Pengganti Pendapatan itu akan dapat membantu ibu untuk terus menikmati taraf hidup yang baik. Ibu juga boleh menggunakan wang tersebut untuk mengambil pembantu rumah untuk menjaganya.”

Ahli perniagaan yang ingin melindungi keluarganya:
“Saya telah berkecimpung dalam bidang perniagaan selama lima belas tahun. Walaupun perniagaan saya maju, saya tidak mahu keluarga saya kehilangan taraf hidup yang dinikmati sekarang.” 

“Semua jenis perniagaan ada risikonya. Saya berasa amat bimbang jika satu hari nanti kemelesetan ekonomi yang teruk akan menyebabkan perniagaan saya gagal dan jatuh bankrap.”

“Saya tidak mahu pemiutang mengambil Pelan Pengganti Pendapatan saya dan menyerahkannya untuk mendapatkan tunai sedangkan pada itulah saya harus melindungi polisi-polisi tersebut.”

“Justeru itu, saya telah membeli Pelan Pengganti Pendapatan dan menamakan isteri dan keempat-empat orang anak saya sebagai penama. Di bawah Seksyen 166 Akta Insurans 1996, pelan tersebut menjadi polisi amanah.”

Jika sekiranya perniagaan saya gagal dan saya jatuh bankrap, pelan tersebut akan melindungi keluarga saya sekiranya saya meninggal dunia. “

Balu yang berasa bimbang akan kebajikan anak-anaknya:
“Suami saya telah meninggal dunia dalam satu kemalangan tiga tahun yang lalu ketika berumur awal empat puluhan. Kami mempunyai tiga orang anak yang masih bersekolah.”

Kami bersyukur kerana mendiang suami saya mempunyai Pelan Pengganti Pendapatan. Wang yang diperolehi daripada polisi tersebut telah digunakan untuk melangsaikan pinjaman rumah.”

“Walaupun begitu, saya masih terpaksa mencari pekerjaan untuk menyara hidup kami sekeluarga. Oleh itu, saya juga telah membeli Pelan Pengganti Pendapatan untuk melindungi saya jika berlaku kemalangan, kecacatan dan juga kematian ke atas diri saya. Sebagai ibu, saya bertanggungjawab membuat perancangan untuk anak-anak saya.”

income replacement, ganti pendapatan, hibah takaful

Pelan Pengganti Pendapatan

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

Borang Quotation

(nombor yang boleh whatsapp & call)

What is 7+4?

What is 7+4?

Visits: 5

SyaihanSirotin.com Hai, tekan loceng untuk terima promosi dan update dari website ini :-)
Dismiss
Allow Notifications