Rumah Terbiar – Harta Pusaka atau Harta Puaka?

Rumah Terbiar - Harta Pusaka atau Harta Puaka?

Pernah tak korang tengok satu rumah tu yang masih cantik tapi tak ada penghuni?

Saya selalu tengok rumah elok, kawasan elok tapi jadi terbiar. Lama pulak tu tak terusik.

Pelik juga sebab bertahun-tahun tengok takkan lah tak ada orang nak duduk. Anak ke, saudara mara ke atau jual dekat orang lain ke.

Antara cerita saya pernah dengar pasal mana-mana rumah yang elok tapi terbiar ni sebab selepas pemilik rumah tersebut meninggal dunia, waris semua tak dapat dikenal pasti.

Mungkin waris duduk diluar negara, pernah berselisih faham dan ada yang tak ambil peduli pun pasal rumah atau harta pusaka ni.

Maka dibiarkan rumah tersebut rosak mereput. Sayangnya..

Dulu saya sendiri tak faham bab harta pusaka ni dan tak peduli sangat sebab saya kalau boleh nak cari sendiri duit atau harta.

Tapi bila tengok apa yang terjadi sekeliling, saya mula rasa pentingnya kita semua terutama Orang Islam belajar tentang Ilmu Wasiat dan Hibah.

Ibubapa kita mungkin tidak mahir bab nak menguruskan harta pusaka ni. Jadi kita sebagai anak kena belajar dan bantu supaya harta pusaka yang ada tidak terjadi seperti yang pernah kita lihat.

 Siapa yang nak tau cara uruskan harta pusaka ni, saya memang galakkan korang dapatkan Ebook ’Bagaimana Kaya Dengan Harta Pusaka.’

Ebook ni ditulis oleh Ustaz Ghazali Ibrahim, seorang Pakar dalam Harta Pusaka.

Ustaz ajar tentang ilmu harta pusaka, cara menulis wasiat yang sah di sisi undang-undang dan cara nak cakap dengan ibubapa bab harta ni.

Ye lah.. Kang salah cakap diorang ingat kita tamak harta dan nak minta diorang meninggal cepat.

Sedangkan kita nak bantu mudahkan kerja dia berkaitan hartanah sekiranya apa-apa terjadi pada masa hadapan.

Ebook ni ajar semuanya detail dan mudah faham. Siap ada 8 Deraf (Template) untuk hasilkan pelbagai surat wasiat, hibah dan harta sepencarian suami isteri.

Korang beli dan satu masa nanti pasti berguna. Cepat dapatkan sebab harta Ebook ni tengah promo.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

Kenali Siapa Waris Faraid Anda

MAKLUMAT PERIBADI

Setiap maklumat anda tidak akan dikongsi, didedahkan kepada pihak ketiga. Data ini adalah hanya untuk kegunaan admin laman web ini sahaja.
Nama Penuh Anda
No Telefon Anda
Alamat Email Anda
Nyatakan Lokasi atau Tempat Tinggal Anda
Nyatakan apakah pekerjaan anda sekarang
Nyatakan berapa pendapatan bulanan anda

MAKLUMAT PERIBADI UNTUK PEMBAHAGIAN FARAID

Sila jawab Ya atau Tidak untuk setiap soalan dibawah

MAKLUMAT AHLI KELUARGA UNTUK PEMBAHAGIAN FARAID

Sila isi maklumat dibawah dengan kiraan yang betul untuk dapatkan peta faraid yang tepat.
Selected Value: 0
Nyatakan berapa bilangan anak lelaki anda
Selected Value: 0
Nyatakan berapa bilangan anak perempuan anda
Selected Value: 0
Nyatakan berapa bilangan adik beradik lelaki anda
Selected Value: 0
Nyatakan berapa bilangan adik-beradik perempuan anda
Nyatakan berapa anggaran jumlah harta pusaka anda untuk diagihkan

Views: 10

SyaihanSirotin.com Hai, tekan loceng untuk terima promosi dan update dari website ini :-)
Dismiss
Allow Notifications